Tech-startup Cohere haalt investering van €300.000,- op

En kondigt Energy Manager voor duurzaam huis aan

Cohere Energy Solutions kondigde vandaag aan een investering te hebben opgehaald van drie ton. Met deze investering kan Cohere zich verder uitbreiden en zich volledig richten op de verdere ontwikkeling van hun Energy Manager Maxem®, waarvan deze maand de eerste pilots met de vierde generatie zijn gedraaid.

Cohere richt zich met deze vierde generatie op een bredere markt. Naast het oorspronkelijke smart-chargen van de elektrische auto stelt het vernieuwde systeem de huisgebruiker in staat zijn huis volledig duurzaam te maken. De microcomputer – die aangesloten is in de meterkast – meet en stuurt alle energiebronnen in huis aan. De elektrische auto, zonnepanelen, warmtebuffer en thuisbatterij worden met elkaar verbonden en transformeren zo het huis in een lokale smart grid. Op deze manier maakt de huiseigenaar altijd optimaal gebruik van zijn eigen duurzame energie.

Eerder deze maand lanceerde Cohere al een nieuwe website voor Maxem® - www.maxem.io

"Ons doel is om ieder huis en elke elektrische auto 100% duurzaam te maken. Deze investering gaat ons helpen die visie te realiseren."

Jan Willem Heinen, CEO Cohere

-------------------------------------------------------

Noot voor de redactie

Kijk voor meer informatie over Maxem® op www.maxem.io. Hier kun je ook de blog lezen van CEO Jan Willem Heinen, over zijn visie van het 100% duurzame huis van de toekomst.

Voor interviews of vragen, neem contact op met Loetje de Voogt.

Over Cohere Energy Solutions

Cohere gelooft in een toekomst waarin fossiele brandstoffen overbodig zijn. Elektrische auto's zijn dan ook niet het einddoel, maar slechts het begin. Daarom heeft Cohere Maxem® ontwikkeld - een Energy Manager die de elektrische auto sneller en goedkoper oplaadt en het huis omtovert tot een complete, duurzame smart grid. Maxem® verbindt de elektrische auto, de zonnepanelen, de warmtebuffer en de stationaire batterij. Zo wordt het huis van de toekomst onafhankelijk van grote energieleveranciers en maken huiseigenaren altijd gemakkelijker en goedkoper gebruik van duurzame energie.

Ieder huis 100% duurzaam - dat is het doel.

www.maxem.io

www.cohere.eu